Historien bag BASIQUE

BASIQUE Brand ApS oprindelse startede tilbage i 2015, hvor fire venner fik ideen om, at starte et tøjfirma der skulle fremstille tøj til den mere streetpræget del af Danmark og udlandet. De fire venner, Daniel Kaas, Frederik Giese, Alexander Giese og Alexander Kruszelnicki, fandt på forskellige ideer til T-shirt designs, og i 2016 kom den første kollektion på markedet ”keep it basique” som relativt hurtigt blev udsolgt. BASIQUE blev efter kort tid på de sociale medier forholdsvis kendt samtidig med at det var let at købe via webshoppen www.basique.dk, grundet samarbejdet mellem dem var unik. Det unikke samarbejde mellem de 4 venner betød, at ideerne, ambitionerne voksede og der blev arbejdet hårdt på, at videreudvikle konceptet. Der blev arbejdet hårdt på, at få en ny kollektion på markedet, og opmærksomheden steg endnu engang på de sociale medier, da den nyeste kollektion ”its a basique thing” kom på markedet.
Som tingene skred frem blev de enige om, at ændre på målgruppen, og skiftede derfor retning, mod de mere modepræget mennesker. Samtidig fik vennerne øjne op for styrketræning, og begyndte at træne sammen, hvor ideen om træningstøj er kommet med på den fremtidige plan og dermed en udvidelse af BASIQUE Brand ApS (BASIQUE Sport).
De fire venner stammer fra tre forskellige områder i Danmark, og har derfor forskellige meninger til designs, målgruppe osv. Daniel Kaas bor og er opvokset i Ishøj og er uddannet smed og til dagligt fuldtids ansat som installatør, Frederik Giese kommer fra Taarbæk, har afsluttet sin 9’klasses eksamen, efterfølgende været på medieskole, og driver ved siden af sin egen butik ScootWorld, Alexander Giese lillebror til Frederik arbejder som elev hos Breinholt & Co. og ligeledes en del af Scootworld, Alexander Kruszelnicki kommer fra Virum, arbejder til dagligt som studentermedhjælper i Nordea Hørsholm og studere Finansbachelor på CPH Business.

De fire venner havde snakket og leget med ideen om at være iværksættere, og blev enige om at gøre alvor ud af det. Alle fire har selv sparet op og samtidig benyttet sig af deres børneopsparing for at kunne indskyde penge i BASIQUE Brand ApS. Frederik, Alexander, Daniel og Alexander fik for alvor fat i deres idé, og førte den ud i livet, så de kan udleve drømmen om, at have en virksomhed sammen. De vidste det ville kræve blod, sved og tåre at få dette projekt på vandene. De vidste, at deres indtjening og popularitet ville afhænge af deres samlede indsat for virksomheden.

Samarbejdet mellem Frederik, Alexander, Daniel og Alexander udgør et unikt arbejde, de forstår, at udnytte hinandens svagheder og styrker og vil gå igennem ild og vand for BASIQUE.

Al deres fritid går på at skabe noget unikt, skabe en opmærksomhed på hvad deres brand står for, og hvem de er. Vennerne har et tæt samarbejde om alting, ingen bliver udelukket fra noget, hvilket skaber et unikt samarbejde og anderledes end andre tøjvirksomheder.

Ideén for Frederik, Alexander, Daniel og Alexander er at de vil skabe et brand, som forhåbentligt bliver populært blandt deres målgruppe.

Visionen er at BASIQUE skal være et brand med høj kvalitet og til en pris hvor alle kan være med, samt at skabe et brand, som kunne udvide horisonten indenfor modebranchen.

Målet er at BASIQUE vil se deres tøj i diverse tøjbutikker, og se den almindelige dansker bære deres produkt. At levere den bedste kvalitet til en fornuftig pris.